The court returned the case against the four

Al Jazeera (Photo: Collected)

The court rejected the sedition case against four people, including Zulkarnain Sami and Tasnim Khalil, for publishing an anti-state and anti-government report on the Qatar-based television channel Al Jazeera.

Dhaka Metropolitan Magistrate Shahidul Islam returned the case on Tuesday (February 23rd) after a legal hearing.

The judge said in the order that a review of the documents showed that the plaintiff had not been given any authority by the government to file the case. So the case was returned to the complainant.

Earlier on February 16, the case was filed in the court of Dhaka Metropolitan Magistrate Ashek Imam by Bangabandhu Foundation President Abdul Malek alias Mashiur Malek. The next day, the court fixed February 23 for the order to accept the case.

The accused in the case are Al Jazeera television director general Mostafa Sowag, Shayer Zulkarnain alias Sami, Netne News editor Tasnim Khalil and UK expatriate David Bergman.

According to the statement of case, the accused are involved in anti-state activities by carrying out anti-state activities by spreading propaganda in the international arena against the government and the state for the same purpose in collusion with each other. They jointly fabricated a report containing false information about their anonymous collaborators and on the night of February 1, they published an anti-Bangladesh and anti-government report called ‘All the Prime Ministers Men’. The report was also widely circulated on YouTube. Which was published the next day in various printed and online magazines.

The case further states that the accused conspiratorially and purposefully used only pictures of some private family events and interviews without giving any specific and clear statement in the report and without presenting any data or documents. Also edits the voice to create a fictional fake, false and sorted documentary report. Through the misuse of information technology, Al Jazeera has spread propaganda all over the world through YouTube, including television. Which has tarnished the reputation of the Bangladesh government and the state at home and abroad. Through these activities, the accused have committed an offense under Section 124/124 (a) / 109/34 of the Penal Code of Bangladesh.

Audi


Source: ODHIKAR by www.odhikar.news.

*The article has been translated based on the content of ODHIKAR by www.odhikar.news. If there is any problem regarding the content, copyright, please leave a report below the article. We will try to process as quickly as possible to protect the rights of the author. Thank you very much!

*We just want readers to access information more quickly and easily with other multilingual content, instead of information only available in a certain language.

*We always respect the copyright of the content of the author and always include the original link of the source article.If the author disagrees, just leave the report below the article, the article will be edited or deleted at the request of the author. Thanks very much! Best regards!