Népszava An investigation into extraordinary vaccinations is being launched in Croatia


Meanwhile, 111.7 million people have already seen the video showing Putin’s alleged Black Sea palace.

Alexei Navalny’s defense against the opposition politician appealed against the verdict in the so-called Yves Rocher case, which made his suspended prison sentence available for retrieval, while a defamation case against Navalny continued in another court on Friday.

writes MTI.

According to the state news agency, the timing of the appeal hearing on the custodial sentence to be served has not yet been set. The competent court varied the sentence on the ground that Navalny had violated the conditions of parole on the basis of sixty times under the execution of the sentence. Taking into account the time spent under house arrest, the politician must serve two years and eight months in prison based on the first-instance verdict. Alexei Navalny and his younger brother, Oleg, were convicted of fraud and money laundering in the Yves Rocher Vostok case in December 2014 for allegedly overcharging their shipping company to a Russian subsidiary of a French cosmetics company. Alexei was sentenced to three and a half years, suspended for five years, and his brother, Oleg, was sentenced by the court to the same duration but to be served. According to the verdict, the brothers caused 26.8 million rubles (the ruble is currently worth about four forints) in damage to Yves Rocher’s Russian subsidiary and another 4.5 million rubles to another company. According to Navalny supporters, a political verdict was born in the case. In October 2017, the ECtHR described the verdict as “arbitrary” and “manifestly unreasonable,” claiming that the Navalny brothers had been denied their right to a fair trial, while requesting a review. Nevertheless, the Russian Supreme Court upheld the court’s decision.

A lawsuit against Navalny for defaming a World War II veteran, Ignat Artyomenko, continued in a Moscow court on Friday.

Judge Vera Akimova rejected the allegation of bias filed against him. Lawyers said the judge proved at last week’s trial that he was biased and that it depended on the charge and external factors. The defense also complained that the court had provided state-owned television companies with footage of the lawsuit, in which no image was officially recorded. Navalny, referring to the veteran’s awards, again described Artyomenko, his grandson, as a “puppet”, and accused entrepreneur Igor Koleshnikov of using his grandfather to “cuddle”. The prosecutor said Navalny, a 94-year-old veteran with deteriorating health, would no longer attend the trial because of his misconduct. On the day of the trial, another video was posted on the World Wide Web by the Anti-Corruption Foundation (FBK), founded by Navalny, in which Marina Pevcsih, head of the FBK research department, stated that

already one in four Russians has seen the film in which the convicted politician claimed that President Putin had set up a secret estate worth 100 billion rubles (about 400 billion forints) on the Black Sea coast near the resort town of Gelendzhik.

He called the statement in the state media that compiling the material in the studio in Germany cost one million euros untrue. As proof, he presented an invoice for 1,800 euros issued for two days of work. He described the Russian Foreign Minister Sergei Lavrov’s earlier statement that Putin’s file archived in Germany could only be accessed with the help of the German secret service. He presented footage of the fact that the materials were previously filmed at the site in question by NTV, which was previously owned by Gazprom Media.

The film about Putin’s alleged palace, by the way, had nearly 111.7 million views by early Friday afternoon, according to a YouTube counter.

Source: Népszava by nepszava.hu.

*The article has been translated based on the content of Népszava by nepszava.hu. If there is any problem regarding the content, copyright, please leave a report below the article. We will try to process as quickly as possible to protect the rights of the author. Thank you very much!

*We just want readers to access information more quickly and easily with other multilingual content, instead of information only available in a certain language.

*We always respect the copyright of the content of the author and always include the original link of the source article.If the author disagrees, just leave the report below the article, the article will be edited or deleted at the request of the author. Thanks very much! Best regards!